niedziela, 30 grudnia 2012

Ciuciu Artist - królestwo cukierków


Już od dawna chciałam się tam znaleźć. Ciuciu Artist - królestwo cukierków. Ciuciu Artist to istniejąca od 2005 r. gdańska manufaktura cukierków, gdzie karmelki o przeróżnych smakach wytwarzane są ręcznie, zgodnie z recepturami, które powstały w XVII i XVIII wieku. W całej Europie podobnych miejsc jest zaledwie kilka.



Wejścia do Manufaktury nie da się nie zauważyć. Kolorowe lizaki zwracają uwagę nie tylko dzieci, ale i dorosłych, którzy mijali mnie z torbami pełnymi cukierków i lizaków. Moją uwagę od razu przyciągnęła ściana pełna toreb z cukierkami (po cukierki się tam przecież wybrałam ;) ) chyba we wszystkich możliwych smakach. Są tam cukierki owocowe, czekoladowe, anyżowe oraz o smaku lukrecji. Ja skusiłam się na mieszkankę owocową, cytrynowe buźki i cuksy ze Świętym Mikołajem. Zakochałam się w cytrynowych.

 


Do odwiedzenia tego sklepu zachęcił mnie artykuł w "Kuchni" (nr 1-2012), gdzie opisano manufakturę Ciuciu Artist. Pomysłodawca i właściciel Ciuciu Florian Belgard w artykule wspomina pobyt w pewnym sklepie z cukierkami w Barcelonie: "Kilkanaście lat temu, zwiedzając Barcelonę, wszedłem do niewielkiego sklepiku, zwabiony rozchodzącym się wokół owocowym zapachem. Za przeszkloną ladą uwijali się cukiernicy, tworząc kolorowe słodkości. Kupiłem, spróbowałem i bardzo szybko doszedłem do wniosku, ze to jest to co chciałbym robić w życiu." 
Jest tam również przepis na Pudding lukrecjowy, który na pewno wypróbuję, jestem pewna, że będę odwiedzać to miejsce przy okazji pobytu w Gdańsku.
Ciuciu Artist znajduje się w Gdańsku przy ul. Długiej 64/65, ale również w Sopocie, Krakowie, Warszawie oraz w Ełku. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.ciuciu.de

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz