poniedziałek, 3 lutego 2014

Tymiankowe pulpety w sosie pomidorowym z masłem orzechowym z hash browns i spacer




        Dawno mnie tu nie było. Ostatnio dużo pracowałam. Teoretycznie spodziewałam się tego, ba nawet czekałam na to. Grudzień w moim zawodzie można porównać z feriami, za to styczeń jest baaardzo pracowity. Ostatnio tyle się działo, że jedliśmy późno i szybko. Na tyle późno, że nie miałam jak zrobić porządnych zdjęć. Ale ogarnęłam wszystko i wracam do blogowania z głową pełną pomysłów i notesem pełnym przepisów. Tak tak notowałam przepisy, które chcę zrobić i muszę przyznać całkiem sporo się tego uzbierało. W mojej głowie narodził się pewien pomysł, ale o tym wkrótce.
        To niewiarygodne, ale ostatnio stwierdziła, że mam wszystkie gazetki z przepisami, które zostały wydane przez Lidl przez cały czas trwania projektu "Pascal kontra Okrasa", jestem również szczęśliwą posiadaczką książki, ale o niej innym razem. Dzisiejsze słońce nastawiło mnie pozytywnie do całego dnia. Po powrocie z pracy zaczęłam realizować przepisy z listy "must do". Na pierwszy ogień poszedł przepis Pascala Brodnickiego z gazetki Lidla - Tymiankowe pulpety w sosie pomidorowym z masłem orzechowym z hash browns. 
        Zaczęłam również porządkować fotki zrobione w styczniu. Te ze spaceru w zimowej scenerii spodobały mi się tak bardzo, że postanowiła m się nimi podzielić.
        
        Prawdę mówiąc uzbierało się trochę zdjęć, które warto pokazać, więc niedługo post albo dwa z samymi fotkami.

        A tym czasem podaję przepis:

Tymiankowe pulpety w sosie pomidorowym z masłem orzechowym z hash browns.
/Pascal Brodnicki, kuchnia Lidla/

składniki dla 2-3 osób:

pulpety:
- 0,5 kg mięsa mielonego - ja użyłam szynki i piersi kurczaka;
- 50 - 100 g bułki tartej - ilość bułki zależy od tego jak wilgotne jest mięso;
- 1 jajko - roztrzepane;
- 3-4 łyżki posiekanego tymianku (jeżeli używamy świeżego) lub 1 łyżeczka suszonego;
- sól morska do smaku;
- mielony biały pieprz do smaku;
- 1 puszka (400 g) pomidorów pellati;
- 1 szkl. soku pomidorowego;
- 3 małe czerwone cebule - pokrojone w piórka i przekrojone na pół;
- 2 łyżki masła orzechowego;
- 2 ząbki czosnku - wyciśniętego przez praskę;
- 2 łyżeczki czerwonej papryki;
 - oliwa z oliwek do smażenia;

hash brown:
- 6 ziemniaków - obranych i startych na tarce o grubych oczkach;
- 1 mała cebula lub 1/2 średniej - pokrojona w piórka;
- 2 ząbki czosnku - wyciśnięte przez praskę;
- 1 jajko - roztrzepane;
- sól morska i biały mielony pieprz do smaku;
- 2 łyżki mąki;
- masło i oliwa z oliwek do smażenia;

1. Mięso przekładamy do miski, dodajemy bułkę tartą i mielony biały pieprz i mieszamy.
2. Listki tymianku odrywamy od gałązki i siekamy listki. Przekładamy do miski z mięsem. Dodajemy jajko, sól i ponownie mieszamy całość za pomocą dłoni.
3. Z mięsa formujemy kulki i wykładamy na talerz posmarowany oliwą.
4. W garnku o grubym dnie rozgrzewamy oliwę z oliwek i smażymy pulpety po 2-3 min po każdej ze stron. Aby zapobiec przywieraniu pulpetów, na samym początku poruszamy garnkiem, tak by tłuszcz równomiernie rozłożył się na mięsie. Przesmażone, ale jeszcze surowe w środku pulpety przekładamy na talerz.
5. Na pozostałym tłuszczu smażymy cebulę przez ok. 2 min. cały czas mieszając. Jeżeli tłuszczu jest zbyt dużo, przed smażeniem cebuli odlewamy jego część. Dodajemy pomidory i sok pomidorowy, doprawiamy solą, pieprzem, czosnkiem i czerwoną papryką. Dodajemy masło orzechowe i mieszamy, aż masło się rozpuści.
6. Zmniejszamy ogień. Do sosu przekładamy pulpety. garnek przykrywamy i gotujemy 25 min.

W tym czasie przygotowujemy hash browns - tj. placki ziemnaczane;)
7. Starte na tarce o grubych oczkach ziemniaki osuszamy z nadmiaru wody, dodajemy cebulę pokrojoną w piórka, sól, biały pieprz, mąkę, czosnek i rozbełtane jajko. Całość dokładnie mieszamy i smażymy placuszki na złoty kolor z obu stron.

Wykładamy na talerz. Można udekorować pokrojoną natką pietruszki lub kolendrą.

Smacznego!
 

1 komentarz: