środa, 17 października 2012

Spacer i ciasto z jabłkami








Wyszliśmy na krótki spacer, obowiązkowo zabrałam aparat. Franio pobiegał, ja zrobiłam kilka zdjęć. Teraz oglądam zrobione fotki, wybieram te najlepsze a w piekarniku piecze się pyszne ciasto.

Jesień to czas jabłek, małych dużych, zielonych, czerwonych. A z nich wychodzą najlepsze ciasta. Uwielbiam te z jabłkami, są szybkie i bardzo proste. Uwielbiam zapach pieczonego ciasta i zawsze zjadam je jeszcze gorące, wprost z piekarnika.
Wczoraj kupiłam małą foremkę, dzięki temu ciasto szybko się kończy i mam pretekst, żeby zrobić kolejne.


To ciasto zostało zainspirowane przepisem znalezionym na moim ulubionym kulinarnym blogu www.whiteplate.blogspot.com


 Ciasto z jabłkami
/przepis na ciasto o wymiarze 21 x 11 cm/
 
składniki:
- 3 jajka;
- 100g cukru (ja używam po 50g cukru trzcinowego i drobnego białego);
- 4 łyżki oliwy z oliwek;
- 3 łyżki mleka;
- 150g mąki pszennej;
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia;
- 2 duże obrane jabłka pokrojone w grubsze plasterki;
- 2 łyżeczki przyprawy do piernika;
- cynamon;

Rozgrzać piekarnik do temp. 180oC.
Utrzeć jajka z cukrem na puszystą jasną masę. Powoli dolewać oliwę z oliwek i mleko. Przesiać mąkę z proszkiem do pieczenia. Wszystko wymieszać na jednolitą gładką masę.
Ciasto przelać do foremki, ułożyć ściśle plasterki jabłek i posypać je przyprawą do piernika oraz cynamonem.
Piec 40 min.
Wyjąć z foremki i ułożyć na kratce, żeby przestygło.

Ja uwielbiam jeść je jeszcze ciepłe.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz