niedziela, 12 stycznia 2014

niedzielne ciasto bananowe


Nareszcie weekend, no już raczej koniec weekendu, ale potrzebowałam tych kilku dni lenistwa. Kiedyś zachwycałam się chlebkiem bananowym Sophi Dahl, nie jadam go zbyt często, ponieważ piecze się go przez godzinę, a ja zazwyczaj mam milion ważnych rzeczy do zrobienia i nie chcę tak długo czekać. Dziś jednak zgodnie z postanowieniem leniuchowania - czas miałam. Przeglądając przepisy na ciasto z bananami znalazłam świetny przepis na stronie WhitePlate, po kilku modyfikacjach już 1,5 godziny później jadłam pachnące i puszyste ciasto.
Mniam!

Niedzielne ciasto bananowe
/składniki na keksówkę o wymiarach 21 cm x 10 cm lub o pojemności 0,9 kg/

- 4 banany;
- 2 jajka;
- 70g masła - roztopionego i ostudzonego;
- cukier waniliowy lub 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii;
- 80 g miodu;
- 180g mąki pszennej;
- 2 łyżeczki sody oczyszczonej;
- 1 łyżeczka cynamonu;
- 40 g brązowego cukru trzcinowego + 2 łyżki do posypania;


   Piekarnik rozgrzewamy do temp. 160oC.
   Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową. Rozgniatamy w misce 3 banany, dodajemy do nich 2 jajka, roztopione i ostudzone masło, cukier waniliowy i miód. Dokładnie mieszamy. W drugiej misce mieszamy mąkę, sodę, cynamon i brązowy cukier trzcinowy. Łączymy ze sobą składniki suche i mokre, mieszamy.
    Keksówkę smarujemy masłem i obsypujemy bułką tartą (o ile to konieczne, ja tego nie robiłam). Wypełniamy ciastem, na wierzch którego układamy banana pokrojonego w plastry wzdłuż jego długości. Wierzch posypujemy brązowym cukrem.
   Pieczemy 1 godzinę 20 min.

Smacznego!
 


1 komentarz:

  1. Bardzo apetyczny ten placuszek....i bananki na wierzchu tak fajnie wyglądają.... Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń