sobota, 26 października 2013

Zupa z soczewicy i pomidorów


Jestem uzależniona od tej zupy. Gotuję jej wielki gar i zjadam na śniadanie, obiad i kolację. Mam szczęście, że M. za nią nie przepada - więcej zostaje dla mnie;) Jest to idealne danie na chłodne dni i wieczory. Zaś mała miseczka na śniadanie rozgrzewa mnie na cały dzień. Obok zupy-krem z dyni jest to mój jesienno - zimowy faworyt.

Zupa z soczewicy i pomidorów
/przepis znalazłam na stronie WhitePlate z moimi zmianami/

- 150 g czerwonej soczewicy;
- 1 średniej wielkości czerwona cebula, pokrojona w piórka lub 2 szalotki;
- 1 puszka pomidorów;
- 1 łyżeczka nasion kolendry, utłuczonych w moździerzu;
- 1/4 łyżeczki kurkumy;
- 1 łyżeczka kuminu;
- 0,5 l rosołu lub wywaru z warzyw;
- 2,5 cm kawałek świeżego imbiru, starty na tarce;
- szczypta chilli;
- 1/4 łyżeczki cynamonu;

Wszystkie składniki umieścić w garnku i gotować ok. 40-50 min na bardzo malutkim ogniu, aż soczewica zmięknie.

* można ją podawać z listkami kolendry.
* zupę można zmiksować na krem - jest równie pyszna.
* jem ją czasem z grzankami, tj. kromkami chleba podpieczonymi w tosterze z solonym masłem - pycha!

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz