wtorek, 25 marca 2014

Aromatyczne curry z kurczaka


 W szafce znalazłam puszkę mleka kokosowego. Przez ostatnie dni bardzo często jadłam zupy z mlekiem kokosowym, ale tym razem miałam ochotę na coś innego. Inspiracją dla mnie był program Gordona Ramsay'a "Gordon Ramsay Great Escape", a dokładnie odcinek z Indii, w którym była mowa o curry. Z pomocą przyszedł przepis z gazetek z Lidla. Przepis autorstwa Pascala Brodnickiego, jest prawie doskonały - prawie ponieważ moim zdaniem curry odrobinę zbyt pikantne, zaś M. stwierdził kategorycznie, że jest zbyt ostre. Dlatego też ilość curry i chili należy dawkować według własnego uznania i wytrzymałości na ostre smaki.

Aromatyczne curry z kurczaka

składniki:
- 2 średnie piesi kurczaka;
- olej słonecznikowy;
- 2 łyżki curry w proszku;
- 1 łyżeczka chili;
- 5 średnich pomidorów - umytych, obranych o pokrojonych w kostkę lub pół puszki krojonych pomidorów;
- 2 średnie cebule pokrojone w piórka;
- 2 ząbki czosnku wyciśnięte przez praskę;
- 50 g świeżego imbiru startego na tarce o drobnych oczkach;
- 1 puszka mleka kokosowego (400 ml);
- 3-4 łyżki świeżej kolendry - ja zastąpiłam kolendrę natką pietruszki;
- 1 duże jabłko - obrane i starte na tarce o dużych oczkach;
- 3/4 puszki mango pokrojonego w duże kawałki;
- sól;
- pieprz cayenne lub ostra papryka w proszku - opcjonalnie;
- ryż basmati;

smażony bakłażan:
- 1 - bakłażany - pokrojone w kostkę; 
- 2 ząbki czosnku wyciśnięte przez praskę;
- 1 łyżka posiekanej natki pietruszki;
- olej słonecznikowy do smażenia;
- sól;

1. Zamarynowanie kurczaka.
Pierś kurczaka kroimy na średniej wielkości kostkę, doprawiamy curry w proszku i chili. Polewamy niewielką ilością oleju słonecznikowego, żeby przyprawy lepiej się rozprowadziły. Mięso marynujemy 30-60 min (ja marynowałam 45 min).

2. Smażony bakłażan.
Na patelni lub w garnku o grubym dnie rozgrzewamy 3 łyżki oleju słonecznikowego, przesmażamy bakłażana dodając niewielką ilość soli. Do przesmażonego bakłażana dodajemy wyciśnięty przez praskę czosnek i posiekaną natkę pietruszki. Mieszamy.
! bakłażan bardzo wciąga tłuszcz, więc trzeba go cały czas mieszać, żeby się nie przypalił w trakcie smażenia.

3. Curry.
W garnku o grubym dnie rozgrzewamy niewielką ilość oleju słonecznikowego, smażymy mięso z każdej strony, aż się zrumieni. Dodajemy cebulę, czosnek i imbir. Smażymy dalej mieszając ok. 5 min. Następnie dodajemy pomidory. Można też dodać odrobinę wody, żeby zapobiec przywieraniu mięsa i dodatków do dnia garnka. Całość dusimy na wolnym ogniu ok. 10 min.
Następnie dodajemy puszkę mleka kokosowego i bardzo dokładnie mieszamy. Gotujemy kolejne 10 min. Dodajemy smażonego bakłażana i gotujemy kolejne 10 min. Następnie dodajemy tarte jabłko i mango i delikatnie mieszamy, aż do połączenia się składników. Na koniec doprawiamy posiekaną natką pietruszki, solą i pieprzem cayenne (ja pominęłam pieprz).

4. Ryż.
Ryż gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu.

5. Gotowe:)
Ryż przekładamy do miseczek i posypujemy posiekaną natką pietruszki. Curry przekładamy do oddzielnych miseczek i również dekorujemy natką pietruszki.

Smacznego!

* natkę pietruszki i kolendrę można stosować zamiennie, moim zdaniem są bardzo podobne w smaku.
* mango z puszki można zastąpić świeżym dojrzałym mango.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz