wtorek, 19 maja 2015

Makaron ryżowy z sosem curry, cukinią i brokułem


 Wracamy do kuchni wegańskiej. Oryginalnie z podanych składników miała powstać zupa, ale jeżeli zamiast gotować makaron oddzielnie, dodamy go od sosu, wciągnie on nadmiar wody, a sos zgęstnieje.
Można też (tak jak tu i tu) dodać rosół lub biulion warzywny.
Jak widzicie jedno danie wiele możliwości:)


Makaron ryżowy z sosem curry, cukinią i brokułem
/przepis pochodzi z książki "Karolina na detoksie" M. Szaciłło, K. Kopocz/

składniki na 2 porcje:
- 2 łyżki oleju ryżowego lub oliwy;
- kawałek imbiru o długości kciuka, startego na tarce;
- 1 czerwone chili pokrojone w plasterki, z pestkami lub bez - ja pominęłam;
- 1-2 łyżeczki curry w proszku - do tego przepisu użyłam zielonego curry w proszku;
- puszka mleka kokosowego - 400ml;
- starta skórka z 1 limonki i wyciśnięty z niej sok;
- sos sojowy do smaku;
- 1 łyżka syropu z agawy lub miodu;
- 3 listki limonki kaffir;*
- cukinia pokrojona w słupki lub cienkie plastry;
- kawałek brokułu podzielony na różyczki;
- natka pietruszki lub kolendry

     Na oleju ryżowym lub oliwie podsmażamy imbir i chili. Po chwili dodajemy curry w proszku i wlewamy mleko kokosowe. Dodajemy otartą skórkę z limonki, sos sojowy, syrop z agawy lub miód i listki limonki kaffir. Wrzycamy warzywa i gotujemy 5 min. Doprawiamy sokiem z limonki.
     Makaron albo gotujemy jak podano na opakowaniu albo wrzucamy do sosu i przykrywamy na ok. 5min.
     Przekładamy do miseczek i posypujemy drobno pokrojoną kolendrą lub pietruszką.

* są dostępne w M&S, sklepach z żywnością orientalną lub sklepach internetowych

Smacznego!

1 komentarz: